AGR, ciśnienie w wężach chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kwadrat79
    Classic
    • 2013
    • 3

    AGR, ciśnienie w wężach chłodzenia

    Shreq, chyba ta sobota wolna będę w niedziele

    Szkodnicki, co z jutrem? jeszcze ktoś ma ochotę?
  • hates
    Classic
    • 2011
    • 17

    #2
    AGR, ciśnienie w wężach chłodzenia

    Witam wszystkich! Mam następujący problem. Kilka miesięcy temu wymieniłem płyn chłodniczy. Ze dwa tygodnie temu rozwaliło mi węża w układzie( byłem pewien,ze ze starości) dolny pomiędzy termostatem,a kranikiem(krućcem). Kupiłem zamiennik Gates, przy okazji,ze malńkie dziurki miałem w tym u góry też dociąłem z węża o tym samym przekroju i krztałcie( Topran). Minęły może max trzy dni gdy oba rozwaliło. Na górę wrzuciłem stary,a dolny znów Gates, znów trzy dni...myślę...moze słabe,kupię oryginał, wymieniłem na ori dziś rano...i oczywiście zerkam co jest grane. Od termostatu wąż jest zimny. Twardnieją wszystkie węże podczas wzrostu obrotów( nigdy nie zwracałem uwagi jakie jest ciśnienie). Wymieniłem czujnik temp dzisiaj więc nie wiem jaka była temperatura podczas pracy. Dopiero jutro się dowiem. Płyn nie miesza się z olejem i odwrotnie. płyn powraca do zbiorniczka zależnie od obrotów ,więc pompa wody chyba pracuje? Termostat w szklance się otwierał zalewany wrzątkiem. Nie mam odpowiedniego termometru zresztą zamierzam go wyciągnąć całkiem i wtedy jeszcze zbadać,ale wątpię żeby on był winien. Spotkaliście się z czymś takim?
    Skoda 1.9 tdi 90km AGR, 2001.
    Z góry dzięki za info

    Komentarz

    • K_Popiel
      Rider
      • 2010
      • 608

      #3
      Najprawdopodobniej masz przedmuch spalin do układu chłodzenia, czyli walnięta uszczelka pod głowicą.
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz

      • hates
        Classic
        • 2011
        • 17

        #4
        ale czy wtedy nie było by jakichś dodatkowych objawów? Np. majonez w oleju czy też olej w zbiorniczku wyrównawczym? Bo korek jak i bagnet jest czysty....no i brak śladów oleju w płynie( teraz już prawie w wodzie).

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #5
          Ubywa Ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym ? Jeżeli tak to ile i w jakich okolicznościach. Czy na wewnętrznych ściankach zbiorniczka nie zrobił się taki ciemny tłusty nalot ?
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • hates
            Classic
            • 2011
            • 17

            #6
            Nie,nie ma nalotu w zbiorniczku, czysto,ubytków jako takich nie widać. Choć to ciężko zaobserwować bo co kilka dni rozrywało mi węża i zalewałem od nowa . A powiedzcie mi czy możliwe,ze źle działający termostat mógłby takie cuda sprawiać? Wyciągnąłem termostat i objawy chyba ustały. Czy rozerwie węża to dowiem się w trasie Jutro podzielę się wrażeniami bo jeśli jest coś nie tak to do jutra będę wiedział.

            Komentarz

            • K_Popiel
              Rider
              • 2010
              • 608

              #7
              Tak się zastanawiam czy nie masz uszkodzonego korka od zbiorniczka wyrównawczego, dokładniej chodzi mi o zawór bezpieczeństwa w tym korku, płyn powinno wywalić tym zaworkiem a nie rozrywać węże. Co do termostatu to faktycznie jeżeli pozostanie w pozycji zamkniętej, płyn chłodniczy pozostanie w małym obieg, temperatura i ciśnienie wzrasta dość poważnie. Zastanawia mnie jednak fakt twardnienia węży przy dodawaniu gazu, co wskazuje na właśnie przedmuch spalin.
              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
              ------------------------------------------------------

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                UPG walnięta. Kompresja z cylindra idzie do układu chłodzenia. Można spróbować podmienić korek od zbiorniczka wyrównawczego, ale wg mnie to nic nie da. Pod dużym obciążeniem wyrzuca płyn chłodniczy?

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • hates
                  Classic
                  • 2011
                  • 17

                  #9
                  Po wyjęciu termostatu ciśnienia nie ma. Ubytek płynu chłodniczego po przejechaniu około 200km może około 100ml? A może nawet nie...
                  Z tym,ze korek mam niedokręcony do końca bo jestem już przewrażliwiony
                  W poniedziałek umówię się na diagnostykę problemu w serwisie Skody ( najpierw dowiem się ile sama informacja mnie łyknie ) ))
                  Żadnych więcej objawów nie ma. Przy wyłączaniu zapłonu jakoś dziwnie gaśnie...jakby sapnięciem? A co do wyrzucania płynu, nie wyrzuca

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    hates, przyjedź na spota w piątek, to obadamy sprawę, a nie pchaj się do ASO :wink:

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    Pracuję...